Internetinio verslo saugumas ir verslo efektyvumas

Paskelbė milijonierius.lt 28 February 2016 | 0 Komentarai

Žymės: , ,

Populiarėjant elektroniniams verslams, susiduriame su augančiomis elektroninės prekybos apimtimis. Sukurti bei vystyti elektroninę parduotuvę galima investuojant mažas pinigų sumas, t.y., naudojant gatavas elektroninių parduotuvių sistemas. Tačiau tik retu atveju galutinės sistemos yra apsaugotos. Verslo proceso vietos, kurios turėtų sulaukti įvertinimo pažymėtos "todo".

Norėdamas iliustruoti sistemos bei verslo pažeidžiamumą (veiklos sutrikdymą) remsiuosi Senukai elektronine(SE) parduotuve (ta pati schema galioja Pigu bei kitom el. parduotuvėm). Platus prekių pasirinkimas turi dvi puses: vartotojas(pirkėjas) turi didelį pasirinkimo variantą, tačiau didelis prekių kiekis sukelia ir papildomų problemų, t.y. didelio užsakymo surinkimas. Norint apsiprekinti el. parduotuvėje(ne tik SE), vartotojas pasirenka prekes kurias nori pirkti, kurios vartotoją domina. Nusprendus, kad į pirkinių krepšelį įtrauktos visos dominančios prekės, vartotojas renkasi prekės(ių) apmokėjimą bei pristatymą. Būtent šioje vietoje, ir susiduriame su pirma problema - naujo vartotojo registracija (naujas vartotojas gali būti registruojamas skriptų pagalba) (todo: reikalingas captcha panaudojimas, siekiant išvengti robotų. Išlaidos minimalios).

Užregistravus vartotoją galima tęsti prekės(ių) pirkimą.Už prekes pateikiami skirtingi apmokėjimo būdai, pvz. bankiniu pavedimu, etc. Tačiau tarp daugelio paminėtų apmokėjimo variantų galima pasirinkti atsiskaitymą už prekes jas atsiimant. Būtent šis atsiskaitymo būdas leidžia gerokai apsunkinti personalo, atliekančio prekių suradimą užduotį. Pateiksiu paprastą pvz.: Petras Petraitis užsisakė 100 skirtingų prekių ir žmogus atsakingas už prekių surinkimą atsispausdinęs sąrašą eina rinkti prekių (šioje vietoje tampa aišku kuo didelis prekių kiekis įtakoja proceso efektyvumą, tiksliau lėtumą/sudėtingumą). Gerai jei tai paprastos prekės, tačiau jei tai laminatas/plytelės/kitos prekės - jų surinkimas tampa problematiškas. Tad 100 prekių konsultantas surinks per xx minučių. (todo: kadangi reikalaujamas tel. numeris, galima susisiekti su klientu ir gauti jo patvirtinimą. Išlaidos minimalios).

Kadangi vartotojas pasirinko apmokėjimo tipą: apmokėti atsiimant prekę, el. pardavėjas nėra tikras ar šis užsakymas nėra "fake". Tad įvertinus "apgaulingo" užsakymo faktą, konsultantas tas pačias 100 prekių turės išnešioti atgal po lentynas. Šioje vietoje susiduriame su papildoma "vieno sandėlio" problema, t.y. jei el. parduotuvė parduoda prekes esančias parduotuvėje esančioje adresu "xyz". Tokiu atveju fiziniai vartotojai parduotuvėje gali nerasti savo norimos prekės likučio, t.y. neparduota prekė nes ji "rezervuota". Jeigu prekės specialiai pristatomos į parduotuvę adresu "xyz" po užsakymo - patiriamos papildomos pristatymo išlaidos tiek atvežant prekes, tiek grąžinant atgal.

Sugrįžkime prie prevencinių priemonių. El. parduotuvės valdytojas gali nebeleisti Petrui Petraičiui pirkti iš el. parduotuvės, tačiau ... kaip galime žinoti, kad būtent Petras Petraitis yra tikrasis asmuo (juk asmens kodas nebuvo patikrintas), o net ir patikrinus kaip galime žinoti, kad jo duomenys nebuvo "gauti nelegaliais būdais"? Tokiu atveju tikrasis Petras liks stipriai nepatenkintas nesuteikta paslauga, tačiau pardavėjas atlikdamas užsakymą nėra tikras sėkmingu pardavimu. (todo: vartotojo identifikavimas - kaip žinoti kad žmogus patikimas. Esant dabartiniai situacijai tai sudėtingiausia užduotis).

 Žinant, kad elektroninė prekyba tobulėja ir plečiasi, nustatyti teisingus procesus ir ištaisyti klaidingus veiklos pradžioje yra svarbu, tad tikimės el. parduotuvių veikla užsiimantys asmenys/įmonės įvertins ir paminėtus niuansus.